30 Haziran 2009 Salı

Yıllar sonra gelen süpriz arkadaş


İnternetime sınırsız bir biçimde kavuştum ve yokluğunu hissetmedim bile çünkü zaten evde değildim. Sürekli ya Pilli'deydim ya da dışarılarda sürtüyodum :P
En son ortaokul arkadaşımla buluşacam demiştim beklenen buluşma gerçekleşti :)

Kendisini sekiz yıldır hiç görmediğim için karşıma nasıl bir insan çıkacağı konusunda hiçbir fikrim yoktu. Hatta ilnginçtir resmini bile görmedim. Telefonda bile görüşmedik. Türkiye'ye geldi ve geldim diye mesaj attı ben de ertesi günü görüşmeye gittim.
Otaokulda benden uzun olduğunu hatırladığım için karşımda iri yarı bir hatun bekliyodum. Aslında ne beklediğimi de bilmiyodum. Sekiz yıl insanı oldukça değiştirebilirdi.
Çok şey konuşmaktan bahsetmişti acaba ne konuşacaktık? Yani ben bu fanustaki muhteşem yaşantımı beş dakikalık bir anlatıma sığdırabilirdim ama onun eminim anlatacak daha çok şeyi vardır diye düşündüm. Neticede yıllardır göçebe bir yaşantısı vardı. Türkiye de bulunduğu dönemde de en iyi arkadaşı ben olmuşum.
Eskiden oturduğu evlerin hemen üstündeki apartmandan bir daire almışlar haliyle bulmak kolay oldu. Buraya geldiklerinde o evde kalıyorlar. Önce evine davet etti. İlk kapıyı açarken kapı takıklık yaptı açılmadı. O sırada söylendiği için yüzünü görmediğim arkadaşımın sesini duydum.
'Biraz beklermisin Ayşe kapıyı açamıyorum.'
Ses hiç değişmemiş. Sadece biraz daha olgunlaşmış. Güçbela kapıyı açtığında ise kendimden beklemediğim bir şekilde dondum kaldım. O da benim ona baktığım gibi bakıyordu bana. İnanamadım. Yani beklediğimin aksine karşımda miniminnacık çok tatlı bir hatun duruyordu hatta kendimi onun yanında epeyce uzun hissettim. Herkes bana minyon der nerem minyonsa artık. Onun tipi minyon tanımına birebir uyuyordu. Bakışmayı çok uzatmadan sarıldık. Salonlarına geçtim aval aval bakıyorum. Başlarda anlatacak şey bulamadık ama sonra öyle bir çenemiz açıldı ki sanki o koca sekiz yıl hiç geçmemiş gibiydi. Onun hayatı bana oldukça ilginç geldi. Yaşam şekli herşeyi benimkinden çok farklı. Ben onu, o beni hayretlerle dinledik. Gerçi o benim fasulyeden hayatımın nesine hayret etti anlamadım ya. Bana çok farklı çok dolu ve olgun bir yaşam şeklim olduğunu söyledi. İkimizde anlattık anlattıkça o bana, ben de ona uzaydan inme gibi baktık. Farklı ülkelerde kültürler farklı olur, yaşam şekli farklı olur biliyorum ama birinin ağzından bunları dinlemek bana çok garip geldi.
Bu hafta içinde ben de onu ağırlamak istiyorum. Tekrar gideceği için birdaha görmek istiyorum. Artık geldiği her yaz görüşmeye karar verdik :)

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin
 
ISSIZ ÇÖLDE ISLI BİR KIZ. Design by Pocket